Pytania i odpowiedzi - FAQ

  1. Czy mogę kupić biletu na jutro?
    Tak, za pomocą naszego systemu rezerwacyjnego można kupić bilet nawet na dzień jutrzejszy.
  2. Czy za rezerwację mogę zapłacić przelewem?
    Tak. Ponieważ wszystkie rezerwacje założone za pośrednictwem naszego serwisu muszą zostać zrealizowane w ciągu 72 h od momentu ich założenia, zaleca się dokonywanie przelewu na rachunek wskazany w potwierdzeniu mailowym w dniu, w którym rezerwacja ta została dokonana. Proszę zwrócić uwagę na ostateczny termin wykupu rezerwacji i na możliwe formy płatności z tym związane. Forma płatności przelewem nie jest możliwa we wszystkich ofertach.
  3. Czy cena biletu zawiera przelot w dwie strony?
    Nasz system rezerwacyjny kalkuluje przeloty w wybranych przez Państwa preferencjach. W przypadku kiedy wybrali Państwo lot w jedną stronę, system wyświetli cenę za przelot w jedną stronę. Jeżeli chcą Państwo wyszukać połączeń i cen za przelot tam i z powrotem należy wybrać odpowiednią opcję w panelu wyszukiwarki.
  4. Od czego zależna jest cena biletu?
    Cena biletu zależna jest przede wszystkim od dostępności miejsc w taryfach. Jeśli dokonają Państwo rezerwacji i wykupu biletu odpowiednio wcześnie, można liczyć na najlepsze niskie ceny. Istotnym czynnikiem cenowo twórczym jest wybór linii lotniczej. Jeżeli całość trasy będzie odbywać się w obrębie jednej linii lotniczej cena za połączenie będzie znacznie tańsza. Daty w których odbywać się będzie Państwa podróż także jest istotna (jeżeli podróż obejmuje pobyt z soboty na niedzielę, może mieć miejsce zastosowanie niższej taryfy).
    Najtańszymi biletami zazwyczaj są bilety jednomiesięczne (co najmniej 30 dni pobytu za granicą), bez możliwości zmian i zwrotu.
  5. Czy mogę kupić bilet typu OPEN - bez określonej daty powrotu?
    Nasz system rezerwacyjny nie umożliwia zakupu biletów otwartych, czyli bez określonej daty powrotu. Część taryf lotniczych stosowanych przy rezerwacji biletów lotniczych dopuszcza jednak zmianę daty powrotu. Informacje te podane są w warunkach rezerwacji.
  6. System nie wyświetla lub nie może wycenić interesującego mnie połączenia. Czym to jest spowodowane?
    System rezerwacji sprawdza dostępność miejsc na rejsach pod kątem przelotu, nie wyświetli informacji o tym przelocie, jeżeli miejsca w danej klasie serwisowej są wyprzedane. Istnieją przypadki kiedy miejsca na wybrany rejs są dostępne, lecz na danej trasie nie oferuje się żadnej taryfy, co uniemożliwia ich sprzedaż.
  7. Jak mogę potwierdzić rezerwację?
    Potwierdzenie Państwa rezerwacji przychodzi natychmiast po jej dokonaniu na podany przez Państwa adres poczty elektronicznej e-mail. Jest to dokument potwierdzający założenie rezerwacji, poza numerem rezerwacji zawiera dodatkowo szczegóły wybranego połączenia, cenę całkowitą za przelot oraz formy i termin płatności.
  8. W jaki sposób otrzymam zakupiony bilet lotniczy?
    Większość wystawianych obecnie biletów są to biletu elektroniczne. Po weryfikacji płatności bilet zostanie wysłany pocztą elektroniczną na podany przez Państwa adres mailowy. W przypadku wystawienia biletu papierowego zostanie on wysłany pocztą kurierską na adres wskazany w formularzu jako adres do wysyłki.
  9. W jaki sposób dowiem się o zmianach lotu wprowadzonych przez linię lotniczą?
    Informacje o ewentualnych zaistniałych zmianach i anulacjach dokonanych przez linię lotniczą w rezerwacji zostaną przesłane do Państwa pod wskazany w kwestionariuszu osobowym adres poczty elektronicznej.
  10. Czy można poprawić błąd w wystawionym bilecie?
    Linie lotnicze dopuszczają możliwość trzech błędów literowych w imionach i nazwiskach pasażerów. Dokonanie poprawek (zmiana imienia, nazwiska pasażera lub miejsca wylotu czy przylotu) w wystawionym bilecie wiąże się ze zwrotem biletu lotniczego (o ile umożliwia to taryfa w której bilet został wykupiony). W tego typu przypadkach zostaną Państwo obciążeni wszelkimi kosztami związanymi z anulacją biletu. W wielu przypadkach zastosowana taryfa uniemożliwia jego zwrot bez potrąceń czy kar.
    Proszę zwrócić więc szczególną uwagę na poprawne wypełnienie kwestionariusza osobowego.
  11. Czy mogę otrzymać fakturę za zakupiony bilet?
    Tak, aby otrzymać fakturę należy zaznaczyć odpowiednie pole przy wypełnianiu formularza rezerwacyjnego. Dokument zostanie przesłany do Państwa pocztą.
  12. Czy mogę anulować rezerwację?
    Anulacja rezerwacji jest możliwa przed jej wykupieniem i opłaceniem. W innych przypadkach dopuszczalną formą anulacji jest zwrot zakupionego biletu, na warunkach określonych w taryfie, w której została dokonana rezerwacja.
  13. Chciałbym dokonać zwrotu zakupionego biletu lotniczego. Jak mogę tego dokonać?
    Zwrotu biletu można dokonać tylko w przypadku kiedy pozwala na to taryfa w której bilet został wystawiony i tylko w momencie gdy nastąpi to przed datą określoną w bilecie, jako data rozpoczęcia podróży. Zwrot biletu wiąże się zawsze z potrąceniem polskiej opłaty skarbowej, oraz w zależności od taryfy z potrąceniem opłaty karnej (wysokość tej opłaty określona jest przez linię lotniczą i w niektórych przypadkach może wynosić nawet do 100% wartości taryfy).